Ik maakte op 2 oktober 225.000 euro over naar mijn eigen bankrekening in de VS.
Had ik al eerder gedaan, dus ik gebruikte de gegevens van de eerdere overboeking.
Volgens ABNAMRO is alles keurig bij hun tussenbank in Canada aangekomen. De gegevens waren correct.
Mijn bank in de VS heeft echter niets ontvangen. Ze hebben mijn overboeking bekeken en ook volgens hen waren de gegevens correct. Ik heb uiteraard geen gegevens van de Canadese tussenbank die ABNAMRO blijkbaar gebruikt.
Dan denk je,dat is simpel, dan moet ABNAMRO even contact opnemen met de mij onbekende maar door hen gebruikte tussenbank in Canada.
Ja, dat zou je denken, maar zo werkt het niet.
ABNAMRO wil dat wel doen, maar dat kost me tenminste 25 euro en mogelijk (heel veel) meer.
ABNAMRO heeft 21 werkdagen nodig om dit telefoontje te plegen.
Ondertussen is mijn 225.000 euro al een maand ‘zoek’.
De 21 dagen na dagtekening van de bevestigingsbrief van ABNAMRO zijn nog niet voorbij. Daar wacht ik nog even op voor ik serieuze klachten ga indienen.
(Iemand die bij de belastingen werkt gaf me aan dat deze actie ook het gevolg kan zijn van een lopend onderzoek naar mijn financiële handelen en wandelen. Ook in zo’n geval laten ze niets weten om het onderwerp van onderzoek niet wijzer te maken dan hij of zij al is. Fraaie zaak dan als dat zo is. Mijn bedrijf kan naar de knoppen gaan vanwege een onderzoek… Bij wie kan ik dan de rekeniong neerleggen? Gelukkig heb ik voorlopig geld genoeg, maar lastig is het wel.
I*k was eerder dit jaar al eerder onderwerp van onderzoek door de Amerikaanse geheime dienst. Ik maakte geld over via mijn bedrijf Pro Gain BV. Nu is er in een Aziatisch land een bedrijf dat Pro Gain Properties heet. Dat bedrijf doet illegaal zaken met Noord Korea. In het kader van “Alle hondjes heten Fikkie” is alles wat Pro Gain heet dus verdacht. Het nadeel van na zes maanden het dossier moeten vernietigen is dat ik dus iedere zes maanden dezelfde shit moet doormaken.)