LADEN

Typ om te zoeken

Hoe kan het dat ik geen winst heb?

Laatste Nieuws

Hoe kan het dat ik geen winst heb?

Ik kreeg deze week een mail van een wat vertwijfelde lezer. Hij had een abonnement genomen op ene service met zo’n 90% winstgevende posities en toch stond hij op verlies.
Was die service dan bedrog, of hoe zat het?
Ik heb een bericht met de volgende strekking terug gestuurd:

– Wanneer worden abonnees lid van een service? Pas als er extreem mooie rendementen zijn gemaakt en die in de marketing gebruikt worden. Die rendementen zijn niet gelogen, maar ze liggen wel in het verleden. Het enige wat die rendementen bewijzen, is dat de service in staat is geweest die rendementen te maken. Het zegt echter niets over de toekomst.
– Iedere service en belegger kent sterke en zwakke tijden. Als u dus na zo’n sterke periode lid wordt, is de kans aanwezig dat het even wat minder kan gaan.
– Bij een service met 90% winstgevende trades zijn er nog altijd 10% verliesgevende traden EN niet iedere trade zal een enorme winst geven. Als u dus net de pech heeft om in uw periode de 10% verliesgevende trades en de 50% nog maar net winstgevende trades te treffen, kunt u behoorlijk achteruit zwemmen, terwijl het merendeel van de trades in uw periode winstgevend was. Denk er aan, marketing hoeft niet te liegen, maar de waarheid er achter kan anders zijn dan de schijn die het opwekt.
– Even een reality check… De rijkste belegger ter wereld heeft een rendement van nog geen 22% per jaar. Hoe reëel is het als een service honderden procenten per jaar bekendmaakt? Ja, ze haalden dat een keer, maar hoe groot is de kans dat ze dat veertig jaar achtereen gaan halen?

Ik schreef recent al eerder, ik maak zelf weinig reclame voor BeursAccent, mijn eigen service. U treft bijvoorbeeld geen werving op basis van winstpercentages aan. Alleen als er 100% winst op een positie is genomen laat ik dat weten. Door het niet noemen van rendementen en het niet gebruiken van snoeiharde marketingtrucs laat ik veel liggen. Ik heb echter de luxe dat ik niet hoef te leven van BeursAccent. Ik kan het me dus veroorloven om de marketing wat slapper te laten zijn… Het houdt echter in, veel minder abonnees dan met scherpe marketing die vooral op de voordelen wijst. Met haarscherpe marketing lieg je niet, maar je licht er bepaalde delen van de waarheid wel extreem uit.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *