LADEN

Typ om te zoeken

De andere betekenis van Onderwaardering (Tom Lassing)

Beleggers Nieuws Laatste Nieuws

De andere betekenis van Onderwaardering (Tom Lassing)

Op de beurs zijn er over- en ondergewaardeerde aandelen. De overgewaardeerde aandelen kennen we allemaal. Dat zijn die aandelen waarover u overal leest. Het zijn populaire aandelen en als gevolg van hun populariteit nemen we voor lief dat deze aandelen wat duurder, tot veel duurder zijn.
Er zijn echter ook ondergewaardeerde aandelen. Die zijn niet populair en u leest er weinig over. Dat heeft een reden.
Kranten, beleggingsbladen, financiële websites, ze leven vooral van advertenties en abonnementen. De lezers en bezoekers komen alleen als ze er zaken vinden die ze zoeken. Populaire aandelen worden veel gezocht. Onpopulaire aandelen worden amper gezocht.
Onderwaardering houdt dus in, ‘niets aan te verdienen’ voor de financiële pers.
Tenminste, en dat is belangrijk, voor de pers.
Die gaan pas schrijven over onpopulaire aandelen als ze al populair geworden zijn. Niet populair zijn kan daarom heel lang voortduren.
Het klinkt misschien gek, maar door het bovenstaande is het dus echt mogelijk dat je als belegger nog pareltjes kan vinden die voor een habbekrats op de grootste beurzen van de wereld te koop zijn.
Je zou denken, met alle computers en zoveel financiële pers is het onmogelijk om ongezien te blijven, maar dat is dus niet waar.
Het is zelfs heel makkelijk om ongezien te blijven.
De financiële pers schrijft dagelijks over Apple, Google, Amazon, Facebook, Tesla etc. Zelfs als er niets te melden is. Dan verzinnen ze het wel, of ze herhalen zaken. Ook ik heb nu heel bewust deze populaire namen ook even in dit artikel genoemd. Des te meer kans namelijk dat het artikel gelezen wordt. Zo werkt dat nu eenmaal.
Beleggers willen erg graag lezen over deze bedrijven en de commerciële financiële pers wil en moet haar klanten tevreden stellen.
Dat terwijl de drie aandelen in bijvoorbeeld het laatste Super Rendement Rapport van Jack Hoogland een veel grotere kans op echt een positieve koersklapper geven.
Dit zijn drie aandelen waarvan er twee extreem impopulair zijn. Ik garandeer u, u heeft van alle drie de bedrijven nog nooit gehoord. Eén van de drie is op het oog enorm duur, met een K/W van 36. Toch is dit bedrijf ondanks deze hoge waardering ook niet populair. U hoorde er namelijk nog niet van.
Alle drie de bedrijven zijn heel kansrijk en de analisten die zich er wel in verdiept hebben zijn razend enthousiast over de kansen. Als belegger liggen hier de kansen. Je moet echter voor lief nemen dat je er nergens over leest (dus geen bevestiging van je goede keuze te krijgen) en je moet geduld hebben. Het kan immers lang duren voor de andere beleggers het aandeel ontdekken en de koers echt omhoog jagen.
Waarom zou die koers omhoog gaan?
Nu, dat is omdat de kansen van die bedrijven enorm zijn. Dát is wat beleggers nu dus missen, omdat er niet over geschreven wordt. Kijk hier voor meer informatie

Tags

1 Reactie

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *