LADEN

Typ om te zoeken

Ik schrok me kapot

Laatste Nieuws

Ik schrok me kapot

Gisteren las ik de nieuwsbrief van Beleggers Belangen en zag daar een advertentie waar me de haren van overeind gingen staan. Beleggers Belangen geeft ruimte aan een advertentie van een aanbieder die in het verleden al heel wat beleggers enorme bedragen heeft gekost en die ook nu een aanbieding doet die op zijn minst behoorlijk rammelt.
Is dat onontkoombaar, daar de advertentie afdeling niet gaat over de inhoud van de advertenties, of mag van een uitgever die zegt dat ze veel verstand van de beurs en economie heeft, verwacht worden dat ze zorgvuldig zijn met het plaatsen van financiële advertenties? Het feit dat je in Beleggers Belangen staat geeft natuurlijk wel enig cachet aan een aanbieding van een adverteerder. Terecht of onterecht verwacht je als lezer van zo’n blad dat ook de advertenties van een bepaald niveau zijn. Daarom betaal je als adverteerder vaak ook een stukje premie bij publicaties van naam.
Ook wij hebben hier bij iedere geplaatste advertentie de angst dat een aanbieder niet kosjer zou kunnen zijn. Daarom hebben we bij Pro Gain BV drie momenten waarop we naar de advertentie kijken.
De eerste horde is het advertentiebureau. Die moeten hun eerste onderzoek doen, onder andere op basis van scherpe eisen die we gesteld hebben. Dan komt de tweede horde en dat is onze eigen kennis over de markt. We doen zelf onderzoek naar de adverteerder.
De derde horde bent u. Als u een klacht heeft over een adverteerder, dan nemen we dat extreem serieus. Menig misverstand tussen adverteerder en klant is al via ons opgelost. We zijn geen consumenten instelling, maar een adverteerder die er een potje van maakt mag niet meer adverteren. We gaan daarom in principe met iedere klacht naar de adverteerder en confronteren de adverteerder er mee. Het dossier moet boven water. Klanten die wel klagen, maar dan geen man en paard kunnen of durven noemen, kunnen we niets mee. We gaan niet op basis van geruchten op hoge poten naar een adverteerder.
Als Beleggers Belangen iets meer werk had gemaakt van een controle in een eerste, danwel een tweede fase, dan hadden haar lezers, die nu op de daar geplaatste advertentie reageren, niet over een paar jaar tegen een 100% verlies aangekeken. De daar geplaatste opzet is namelijk in mijn ogen bedrog… nog wel legaal, maar het is slechts een kwestie van tijd tot bij ook die aanbieder de stekker er weer uitgaat. Initiatief nummer 200+ naar de knoppen, maar men mag onder de volgende bedrijfsnaam weer gewoon doorgaan met de kluit belazeren.
Ik vind het diep triest dat ook een partij als Beleggers Belangen, die toch een naam te verdedigen hebben, zich inlaten met die adverteerder. Geld is niet alles. De adverteerder klopte via mijn advertentiebureau ook bij mij aan en ik wees hem resoluut de deur. Helaas blijken meer collega’s toch liever de pegels te ontvangen dan hun lezers te beschermen.
Lees meer over wat ik er 16 januari al over publiceerde: https://www.beursbox.nl/200901161076/laatste-nieuws/pure-energy-aanbieding-met-luchtje.html

Vorig artikel

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *