LADEN

Typ om te zoeken

Harm van wijk doet de sector pijn

Laatste Nieuws

Harm van wijk doet de sector pijn

Collega Harm van Wijk heeft met een slimme marketing zet heel de sector het nakijken gegeven. Als eerste besloot hij om in een zwaar krimpende markt een optietip service te combineren met het netwerkmarketing (MLM) concept. Meer over MLM vindt u hier www.mlmstart.nl.

Dat was binnen de financiële sector nog niet eerder gedaan. Net zoals ik in 2000/2001 affiliate marketing in de sector introduceerde en er een enorm succes mee behaalde, is Harm nu enorm succesvol met nog weer een stap verder.
Herman Bouter, een financieel planner van een bedrijf dat het nu ongetwijfeld heel slecht in deze markt heeft, kan het succes van Harm blijkbaar niet verkroppen.

 

Toch kan Harm lering trekken uit het commentaar. Herman heeft namelijk wel een punt dat bepaalde informatie op de aanbiedingssite te karig omschreven is. Je moet immers wel voorkomen dat de verkeerde klanten lid van je tipservice worden. Daar mag nu wat zorg over bestaan. De nadruk is namelijk erg gaan liggen op het verdienmodel naast de tipservice.
En dat is ook in mijn ogen gevaarlijk.
De kern van de onderneming is namelijk het enorme succes van de optietip service. Ruim 60% rendement in twee jaar is een prima resultaat. Daar mag je mee thuiskomen.
In een ideale situatie heb je als tevreden klant zo’n resultaat en dan ga je dat vervolgens aan anderen vertellen. Dat was mijn opzet in 2000/2001. Als je dan via je unieke URL www.progainshop.com/idevaffiliate een nieuwe klant voor in mijn geval BeursAccent aanbrengt, dan krijg je daarover een forse financiële vergoeding. Bij mij hield het dan op.

Harm gaat veel verder. Je krijgt namelijk bij hem niet alleen (een procentueel veel lagere) vergoeding over deze door jou zelf aangebrachte klant, maar je krijgt ook vergoeding over de klant die deze klant mogelijk weer gaat aanbrengen. Dat gaat zo enkele lagen diep. Als je dus via deze weg een flinke organisatie opzet van klanten die klanten aanbrengen, dan kan je tot wel 10.000 euro per maand verdienen.

De kans bestaat nu dat heel veel abonnees heel de optietip service niet meer gebruiken, maar slechts geld willen verdienen aan het aanbrengen van nieuwe klanten… Dat op zich is ook weer geen ramp, maar omdat je wel de maandelijkse kosten voor de service moet betalen, is dat eigenlijk niet helemaal de bedoeling. Immers, de optietip service is met haar 60% rendement in twee jaar toch niet te versmaden… maar blijkbaar het verdienmodel er omheen ook niet.

Het verdienmodel is op deze manier volkomen legaal. Herman noemt het een kettingbrief en dat zegt dan meer over het niveau van Herman Bouter dan over Harm. Is Herman Bouter simpelweg jaloers op een ondernemer die een enorme prestatie neerzet in een hondsberoerde markt?
Uiteindelijk is het artikel van Herman Bouter een beetje sneu. Het is eigenlijk gewoon azijn pissen. Maar goed, ik hoop wel dat Harm de lessen die er uit te trekken zijn ter harte neemt. Daar kan zijn succes alleen maar groter van worden. En dat zou Herman Bouter dan wel helemaal pissig maken.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *