Beleggers Nieuws Laatste Nieuws

Infrastructuur elektrische auto’s

waterstof

Ik kreeg terecht reactie afgelopen vrijdag op het feit dat elektrisch op dit moment een voorsprong op waterstof heeft.
De vraag is of bij een groeiend aantal elektrisch rijdende auto’s deze voorsprong wel blijft bestaan.
Immers, hoeveel laadpunten gaan er komen?
De huidige elektrische infrastructuur kan het nét aan. Maar zeker in de stad moet het aantal laadpunten dramatisch omhoog, willen we serieus een haalbare elektrische oplossing bieden.
Dat terwijl bij waterstof de huidige benzine pomp slechts waterstof i.p.v. benzine hoeft te leveren.
Op dit moment zijn er nog bijna geen waterstof pompen, maar er daar meer van aanleggen is aanzienlijk minder omvangrijk dan de helft van de bestaande parkeergelegenheid in de steden aanpakken om elektrisch laden mogelijk te maken.


Daarbij… Tesla geeft nu al aan dat ze een probleem zien bij de beschikbaarheid van metalen voor de batterijen. Nu rijdt er nog bijna niemand elektrisch!
De toekomst van autorijden is nog uiterst onzeker en de kans is toch wel aanwezig dat de combinatie benzine en LPG ook nog lang blijft bestaan. Relatief is er dan weinig benzine nodig, maar LPG kan eventueel vervangen worden door andere soorten gas.
Overigens gaat nu ook Audi een waterstof auto ontwikkelen. Die techniek is zeker niet kansloos, ook niet voor auto’s.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *