Mijn mening is altijd geweest dat elektrisch rijden een tijdelijke tussenfase is, maar dat we uiteindelijk toch zullen gaan naar motoren die op een vorm van waterstof of vergelijkbare stof (in de Beursbox Insider nieuwsbrief komende week een artikel over zo’n vergelijkbare stof) zullen rijden.
Er zijn namelijk enorme voordelen te behalen, maar er is nog wel iets te ontwikkelen.
Ondanks dat zijn er al heel lang (Toyota en Honda) motoren die elke EV auto het nakijken geven.
Het probleem is dus overbrugbaar.
Het is vooral dat autofabrikanten de EV muziek hoorden en allemaal het idee hadden dat ze mee moesten dansen. Zeker toen Elon Musk met veel bravoure een automerk uit het niets de leidende rol in de wereld gaf. Ineens moesten ze allemaal richting EV, terwijl waterstof veel meer toekomst heeft.
Het probleem is nu vooral het feit dat niemand waterstof auto’s koopt omdat je het bijna nergens kan tanken. Een kip en het ei situatie.
Commercieel zijn waterstof auto’s nu dus een complete ramp. Hoe goed ze ook zijn, niemand koopt zo’n auto, want als de tank leeg is, is je auto waardeloos als je niet kan tanken.
Een man als Elon Musk dacht zo groot dat hij ook oplaadpunten creëerde. De autofabrikanten Toyota, Honda en GM hebben blijkbaar niet die visie en houden het bij auto’s ontwikkelen die vervolgens niet verkocht worden.
Kwestie van een beperkt blikveld door die managers?
Hoe moeilijk is het?