LADEN

Typ om te zoeken

Analyse op McDonalds

Beleggers Nieuws Laatste Nieuws

Analyse op McDonalds

Van een lezer uit de Verenigde Staten kreeg ik een insider analyse op de fastfood markt in Amerika.
Volgens hem gaat het slechter met McDonalds dan dat de media nu doorheeft.

McDonalds is jaren geleden afgestapt van haar sterke punten en dat was overal dezelfde maaltijd voor in feite dezelfde prijs leveren. Waar je ook een McDonalds binnen liep, je wist wat je kreeg.
Loop je nu een McDonalds in, dan kan je heel veel lokale producten of afleidingen daarvan krijgen.
Leuk, want er werd zogenaamd om gevraagd, maar ook duur, want je moet minder volume van meer producten inkopen, je moet meer apparatuur hebben om dat klaar te maken, en je moet meer personeel hebben, of het personeel veel beter opleiden.
Dat wil je in feite niet, want personeel is duur.
Nu personeel nóg duurder is geworden en voedsel in feite ook duurder wordt, lopen de kosten hard op.
Daarnaast lopen de klanten weg, want men herkent de oude McDonalds ervaring niet langer. McDonalds is een slechte kopie van Starbucks, KFC, Pizza Hut en andere aanbieders geworden.
Ze doen alleen nog maar succesnummers van anderen na en zijn hun unieke identiteit kwijt aan het raken.
Als je iets lokaals wilt, dan is een echt lokale aanbieder altijd interessanter.
Wil je een unieke koffie drinken, dan is een koffie specialist altijd beter. Kortom, McDonalds verliest het op kwaliteit omdat ze de specialisten kopiëren en weinig unieks meer hebben.
Waarom naar de nummer twee gaan als de nummer één een paar deuren verderop te bereiken is? Steeds meer consumenten realiseren zich dat en de omzetcijfers laten het zien.
McDonalds heeft een probleem en dat probleem is structureel en potentieel dodelijk.

Tags

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *