Elon Musk past perceptie management toe en dat werkte in de eerste jaren fantastisch. Maar beleggers in Tesla veranderden. Waren het eerst vooral speculanten die zijn bravoure enorm mooi vonden, nu zijn het veel serieuzere beleggers die meer verwachten dan een beetje grootspraak waar menig analist makkelijk doorheen prikt.
Elon Musk heeft nog niet de manier gevonden hoe hij die doelgroep effectief aanspreekt.
Hij wordt niet meer zo serieus genomen en het debacle Twitter zal daarbij meespelen. Ook Elon Musk is in staat een miljarden bedrijf op de klippen te laten lopen en dat geeft toch wat onrust bij de nieuwe Tesla aandeelhouders. Kunnen ze dit aandeel wel serieus nemen, of is het slechts één persmoment van een enorme blunder verwijderd?
In het verleden was zo’n persmoment vaak goed voor een koerssprong. Nu ging er een procent van de koers af.
Musk is niet helder genoeg. Hij moet of met prachtige cijfers komen, of met een betere boodschap.
Hij lijkt niet in staat met één van deze twee te komen.