LADEN

Typ om te zoeken

Reacties op Lightwave analyse

Beleggers Nieuws Beurs Aandelen Analyses Laatste Nieuws

Reacties op Lightwave analyse

Ik heb vorige week het aandeel Lightwave (LWLG) in een lunchwebinar besproken. Daarbij was ik erg kort door de bocht over de unieke technologie die het bedrijf zegt te ontwikkelen. Mijn voorbeeld was gericht op de thuissituatie, terwijl het bedrijf technologie ontwikkeld voor communicatie tussen datacentrales. Echter was ik ook akelig reëel over het feit dat hun veelbelovende techniek maar niet verkocht blijkt te kunnen worden, hetgeen me tot de uitspraak bracht, is het ‘nice to have’ of ‘need to have’?

Ze stellen dat ze snelheidswinst en energie winst kunnen realiseren. De vraag die ik stelde, was of die winst commercieel wel interessant is, want de techniek moet ook betaald worden. Gezien de uitblijvende orders heb ik twijfels.

Ook puur gekeken naar de Technische Analyse was er maar één conclusie mogelijk.

Ik kreeg van een aantal fanatieke aandeelhouders felle reacties. Dat mag uiteraard.

Ik wil er wel iets over zeggen.

In mijn ogen moet je nooit met een aandeel getrouwd willen zijn. Als je zo fanatiek bent over een aandeel dat al drie jaar aan het dalen is, dan heb je beleggen niet begrepen.

Beleggen doe je om er rijker van te worden. Trouwen doe je om er gelukkig van te worden.

In het geval dat je dus getrouwd bent met een structureel dalend aandeel faal je op beide fronten.

Maar dat mag!

Als je zo’n fanatieke aandeelhouder bent, dan mag je je hart luchten. Je mag 100% positief zijn over een aandeel dat totaal niet presteert.

Ik mag dat als influencer pertinent niet. Als ik zo positief zou zijn als die aandeelhouders en dat zo in een video zou brengen, dan ben ik door iedere ontevreden aandeelhouder aan te klagen. Ik moet immers een eerlijk en reëel beeld schetsen en niet een kritiekloze reclame boodschap.

Zou ik dat wel doen, dan ben ik aan te klagen voor het falen van het bedrijf en de aanhoudende daling van de koers van het aandeel.

Als fanatieke aandeelhouders van zo’n dalend aandeel wil je dus dat influencers het bedrijf noemen, maar je zal nooit tevreden zijn. Die influencer zal altijd ook op de negatieve zaken wijzen en daar zit je als fanatieke aandeelhouder helemaal niet op te wachten.

In de video ben ik vooral over de Technische Analyse heel duidelijk. Doe daar je voordeel mee.

Tags
Volgend artikel

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *