LADEN

Typ om te zoeken

Klagende klanten indicator

Laatste Nieuws

Klagende klanten indicator

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de abonnees die op dit moment moeten beslissen of ze hun abonnement op de zeer winstgevende BeursAccent Nieuwsbrief willen handhaven. Het zal niet verbazen dat een flink deel van de abonnees dat ook wil. Toch zijn er ook abonnees die ondanks alle extreme koerswinsten toch hun abonnement stoppen. Ik vraag ze vaak aan te geven waarom. Gelukkig zijn er abonnees die daar ook een antwoord op willen geven.
Twee redenen komen het meeste voor.

  1. Ze vinden deze zeer winstgevende service te saai. Hoe gek het ook klinkt, men geeft in feite toe dat het ze in feite meer om het vermaak dan om de eventuele koerswinst gaat. Voor een beleggingstip service een vreemde gewaarwording, maar het verklaard wel de populariteit van enkele Nederlandse analisten en goeroes, die er op de beurs qua winst niet veel van bakken (Sterker nog, als je serieus mee doet, dan verlies je bakken met geld), maar veel show maken en daarmee een zekere populariteit hebben opgebouwd. Voor mij een leermoment, maar ik weet niet of ik er wat mee wil doen. Ik ben niet zo’n showmonster, ik ga liever saai voor de winst.
  2. Ze hebben als beleggers gaandeweg het afgelopen jaar hun zenuwen niet in bedwang kunnen houden en zijn uitgestapt, net op een moment dat ze even vol hadden moeten houden. Vervolgens maakte de service flinke winsten, maar die ging aan deze abonnees voorbij. De winst van de service zegt ze daarom niet zo veel meer en ze proberen ergens anders of er een makkelijker methode bestaat die minder druk op hun zenuwen zet.

We hebben met de BeursAccent methode een zeer simpele en effectieve manier van beleggen, maar simpel qua opzet houdt niet in dat het ook altijd makkelijk is. BeursAccent blijft namelijk in kleine beursbewegingen liefst zitten en gaat dus niet handelen op iedere beweging omlaag. Net zoals we vandaag dus weer zien dat de beurzen de afgelopen dagen weer fors gecorrigeerd zijn, is het dan heel moeilijk om te blijven zitten. Juist als dan de eerste abonnees beginnen te klagen, dan is de bodem in zicht.
Daarmee heb ik dus een unieke beurstemperatuurmeter in handen die me precies aangeeft wanneer de eerste particuliere beleggers hun zenuwen niet meer de baas zijn. Dat is het spel zoals de beurs het speelt. Beleggen is niet voor iedereen weggelegd. Het gaat namelijk om geld, gretigheid en angst. Dat kan bij een belegger diep ingrijpen, zeker als die belegger op verlies komt te staan. Het is dan een enorme strijd die bij particuliere beleggers meestal leidt tot een definitief verlies. Niet voor niets verliest 90% van de particuliere beleggers geld op de beurs. Zelfs abonnees van één van de meest succesvolle aandelentipservices van de Benelux verliezen dan soms geld. Dat is dan niet de ‘schuld’ van de service, maar is vooral een kwestie van als belegger vertrouwen en de zenuwen in bedwang hebben. Als dat allemaal even weg is, dan gaat het mis. Het gaat dan vaak goed mis ook.
Wat ik nu al weet is of ik klagende klanten heb. Dat stukje markt inzicht is één van de geheimen die ik koester. Het geeft me een inzicht in de psyche van de particuliere belegger. Ook daar profiteren BeursAccent abonnees dan vervolgens van.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *