LADEN

Typ om te zoeken

De Sprinters van ING

Laatste Nieuws

De Sprinters van ING

Naar aanleiding van de boze brief van een Sprinter belegger heb ik een bezoek gebracht aan de dealingroom van de ING. ING wilde in het gesprek graag duidelijk maken dat de klant op één onderdeel gelijk had, en daarvoor uit coulance een vergoeding gaat krijgen, maar ING hechte er aan mede te delen dat de andere grieven niet terecht waren.
Ze wilden daarom in gesprek om duidelijkheid te verschaffen over koersvorming, het stellen van de quotes, de routering van de orders en de spread zoals deze geldt. Voorkomen moet worden dat klanten met een verkeerde veronderstelling gaan handelen.
Samen met ING ga ik daarom enkele extra lessen opstellen met daarin hoe bepaalde onderwerpen geregeld zijn. Het gaat er hierbij dan niet om een reclame folder voor ING te schrijven, het gaat er om de spelregels goed duidelijk te maken.
Het voordeel is, zou er een keer een calamiteit zijn of gaat er iets mis, dan weet u als klant ook hoe het wél had moeten zijn.

Wat we ook bespraken, is hoe ING omgegaan is met bijvoorbeeld de uitzonderlijke situatie tijdens de ‘flash crash’ van mei 2010.
Toen dook de Dow Jones in enkele minuten 1000 punten omlaag, om snel daarna weer te herstellen. Iedere Sprinter die door de stoploss heen ging moest uitgestopt worden, maar ING heeft indertijd heel bewust een bepaalde uitvoering geregeld. Die stap heeft beleggers toen enorm veel geld bespaard.

Het was al vroeg in het gesprek duidelijk, dat we u met een aantal extra Sprinter lessen het beste op de hoogte kunnen brengen. Die extra lessen gaat u dus binnenkort ontvangen.
We weten dan allemaal waar we op moeten letten en waarom bepaalde zaken zijn zoals ze zijn.
We gaan niet puntje voor puntje de brief nog eens door akkeren. Met de brief schrijvende belegger is dat al door ING gedaan. Op één punt heeft hij een stukje vergoeding verkregen, op de andere punten de uitleg van hoe het echt zat.

Het zat dan ook echt anders als dat de belegger het ervaren had.

Het belangrijkst wat we besproken hebben, is dat u met vragen of klachten over de sprinters het beste contact opneemt met ING Sprinters zelf. Veel zaken kunnen direct verduidelijkt worden en het voorkomt, zoals bij de brief die ik publiceerde gebeurde, dat de broker die de klacht telefonisch kreeg deze niet als klacht zag, maar als vraag.
De broker ging dus keurig met een vraag naar ING Spinters en liet het daarbij.
De klant boos, want ING zou niets doen… Als de klant echter rechtstreeks met ING Sprinters had gecorrespondeerd was heel de situatie ook bij de ING direct duidelijk geworden.

Dus bij vragen over de ING Sprinters, bel 0800-2sprint of mail: info@sprinters.nl
Voor wie, net als ik, nooit werkt met letters: 0800-2777468

Volgend artikel

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichten velden zijn gemarkeerd met *