Beursbox

Voorzichtig met aanbetalen (Tom Lassing)

 Gepubliceerd door op 4 oktober 2017 om 07:14
okt 042017
 

Recent zijn letterlijk honderdduizenden passagiers van Air Berlin en Monarch Airlines hun al betaalde geld kwijtgeraakt door het faillissement van de maatschappijen.
Het smerige is het feit dat deze maatschappijen voor hun faillissement nog fors wat (verre) bestemmingen in de aanbieding deden en via die weg enorm veel geld binnenhaalden.
Het was echter toen al duidelijk dat de maatschappij het niet ging redden. Deze klanten zijn dus willend en wetens door de onderneming opgelicht.
Dit voorbeeld is dan toevallig met twee luchtvaartmaatschappijen, maar helaas zien we dit ook vaak gebeuren bij meubelzaken en andere plekken waar ze alvast een aanzienlijke aanbetaling vragen.
Men gooit de producten en diensten in de aanbieding en massaal bestellen consumenten het product of de dienst. De onderneming heeft iets meer lucht en kan met dat geld nog snel even wat openstaande rekeningen voldoen, maar heeft uiteindelijk geen geld meer om de producten of diensten te leveren.
Je hebt geen poot om op te staan als consument. Erg vroeg boeken of bestellen lijkt zo voordelig, maar kan dan alsnog een heel dure koop worden.